Üzülsek mi, sevinsek mi?

IDEéfixe LogoSeverek alışveriş yaptığım ve kurulduğu ilk günden beri üye olduğum IDéEFIXE sitesi aldığı bir kararla artık sadece kültür ürünlerini satacakmış. Teknoloji ürünleri artık sitede yer almayacağı Genel Müdür Behçet Akalın’ın müşterilerine gönderdiği e-postada yer alıyordu. Akalın’ın gönderdiği mesajın tam metni.

Sevgili Dostumuz,

IDéEFIXE 1997 yılında İnternet üzerinde bir kültür projesi olarak doğdu. Ülkemizde bulunmayan bir kitap veri tabanının üretildiği uzun ve zorlu bir hazırlık süreci sonunda 1999 yılında kitapseverlerle buluştu.

Ancak Türkiye kültür piyasasının küçüklüğü ve korsanın azalmak şöyle dursun giderek artan egemenliği, IDéEFIXE’in 2002 yılından itibaren kültürün yanı sıra Teknoloji ürünlerine de yönelmesini zorunlu kıldı. O yıllarda sadece kültür ürünlerinden elde edilen gelir ile böyle bir operasyonun devam etmesi pek olası gözükmüyordu.

IDéEFIXE’in bu kararı, yani kültür ürünleri dışındaki ürünlerin satışına yönelmesi dostları tarafından eleştirilmişti. O zamanlar ben de bu durumu eleştiren, IDéEFIXE’in teknolojiye bulaşmasına şiddetle karşı olan dostlarından birisiydim. Sanki evimde özene bezene baktığım kütüphanemin rafları bilgisayarlar, cep telefonları, ve bilumum diğer garip alet edevatla doluyordu.

2006 yılında IDéEFIXE’te profesyonel olarak göreve başladığım andan itibaren en önemli gündem maddelerimden birisi bu oldu. IDéEFIXE’in yolculuğu nasıl devam etmeliydi’ Türkiye için neredeyse hiçbir katma değer üretmeyen, tamamen ithalata dayalı bir sektörün, üstelik tüm sorunlarını da üstlenerek basit bir satış noktası olmaya çalışmak mı, yoksa kültür hayatımıza yönelik düşlerimizi gerçekleştirmeye çalışacağımız bir platform olmaya devam etmek mi’

Gerçek IDéEFIXE ruhunun ‘teknoloji satışı’ ile hiç barışamadığını itiraf etmek zorundayım. İnanmadığınız ve sevmediğiniz bir işi yapmaya çalışmanın pek bir anlamı yok. Hele ki bu iş, coşku ile yapmak istediklerinizin önünde de bir engel haline gelmeye başlıyorsa. 2006 Haziran ayında hazırladığımız Türkiye’de Roman dosyası, Sanal Kitap Fuarı süresince yaptığımız Roman alıntı yarışması ile aynı anda cep telefonu satıcılığı yapmaya çalışmak şizofrenik bir bölünmeye de sebebiyet veriyor. Kimse alınmasın lütfen, teknoloji ürünleri satma işini küçümsemiyoruz, sadece bizim buna uygun bir yapımız olmadığını dile getiriyoruz. IDéEFIXE Türkiye’nin hem fiziki dünyada hem İnternet’te en büyük kültür ürünleri satış noktasıdır ve bu alanda liderliğini korumak ve pekiştirmek istemektedir. Bu hedef doğrultusunda alınacak en doğru karar doğal olarak bu alana odaklanmak olacaktır.

Evet, 2007 yılbaşında aldığımız, ve bu doğrultuda bir kaç aydır organizasyonumuzu yeniden düzenlediğimiz kararı, bugün, sevinerek uygulamaya koyuyoruz. Seviniyoruz, zira artık IDéEFIXE’in sadece kültür ürünleri ile yaşamına devam edebileceği ve büyüyebileceği bir noktada bulunuyoruz. Bu kararımızın IDéEFIXE’in dürüstlüğünü, müşteri memnuniyetine gösterdiği hassasiyeti bizzat deneyimlemiş Teknoloji dükkanları müdavimlerimizi üzeceğini biliyoruz.

Hedefimiz her zaman olduğu gibi bizimle olan iletişiminiz ve ilişkinizde sizleri mutlu edebilmektir.

Son olarak çok alıştıkları için bazı dostlarımızı üzecek bir başka ‘yenilenme’ haberini de verelim: önümüzdeki günlerde IDéEFIXE yeni ismi (idefix) ve yeni tasarımı ile yeni kültür içeriklerini sizlerle paylaşmaya başlayacak.

Yeniden hoş geldiniz.

A. Behçet Akalın
Genel Müdür

EBİ A.Ş.

Yayınlayan

Selçuk Şenol

Web Developer,  Fanboy, GS http://bit.ly/sshakkimda

Bir Cevap Yazın