Kategoriler
BYTE

Bu ADSL başa dert!

Başlığa bakıpta yine mi Telekom’a ilgili konu demeyin. Eğer ülkenin büyük bir çoğunluğu bir hizmetten yararlanmaya çalışırken bu hizmette çeşitli sorunlar varsa,  bu konuda meydana gelen aksaklıklar o ülkenin insanları için önemli bir meseledir.

Telekom ADSL hizmeti vermeye başladığından beri sorunlar bir türlü bitmek bilmedi. Yeni abone olursunuz internete bağlanamazsınız, internete bağlanırsınız siteler açılmaz. Bu şekilde kör topal ilerlemeye çalışırsınız. Ancak aldığımız bu hizmet için dünya ortalamasının üzerinde bir bedel ödüyorsak o zaman hizmetin de ortalamanın üzerinde olmasını isteriz. İsteriz değil, bu işin olması gerekeni budur. Bizde, yani Türkiye’de ise durum tam tersi. Fahiş ücret ödeyerek aldığımız hizmet(!), bedavaya alınmış bir lütufmuş gibi sunuluyor.

Bizler her zaman mütevazı müşteriler olmuşuzdur ve el pençe divan duran müşteri hizmetleri beklemiyoruz. İnternet bağlantısı sorunsuz çalışsın, olası bir problemde destek hattını aradığımızda problemimiz kısa sürede çözülsün ve mümkünse fiyatlar dünya standartlarında osun, bizim için yeterli olacaktır.

Ancak vaziyet herkesin bildiği gibi bu şekilde değil. İşin bir de; destek hattı telefonu meselesi var. Birçok özel şirket müşterilerine destek hizmetini 0800’lü ücretsiz numaralardan sunuyor. Sattığı ya da sunduğu hizmetin sonrasında olası bir problem ya da sorun için müşterisinin bilgi almasına bir ücret talep etmiyor. Ayrıca bu numaraları aramak için o firmanın müşterisi olmak zorunda da değilsiniz. Evinizdeki ya da işyerinizdeki sabit bir telefondan bu 0800’lü numarayı aradığınızda ne kadar görüşme yaparsanız yapın hiçbir ücret ödemiyorsunuz.

Ancak ADSL destek hattın telefon numarası maalesef ki 0800’lü değil 444’lü. Yani bu telefon numarasını aradığınızda şehir içi telefon tarifesine göre bir ücret ödüyorsunuz. Ne var ki bunda, hizmetin karşılığını ücretle alıyorlar diyebilirsiniz ama bazı okurlarımız bu destek hattının telefonunda bir saatten fazla beklediklerinden bahsediyorlar. Tabii bu kadar bekleme de telefon faturasına ücret olarak yansıyor. Çünkü 444’lü bir telefon numarasını aradığınızda ücret ödemeye telefonun açılmasından sonra başlıyorsunuz. Karşınızdaki operatör siz cevap vermiş ya da vermemiş olması sorun değil.

Bundan sonra neler olacağını, yeni şirketin politikalarını öğrenebilmek için tabii ki her zaman olduğu gibi bekleyeceğiz, hatta beklemeyip bizzat görüp, yaşayacağız.

Yazar Selçuk Şenol

Web Developer,  Fanboy, GS http://bit.ly/sshakkimda

Bir Cevap Yazın